دیالوگ هام (عکاسباشی )

دیالوگ هام (عکاسباشی )

عکس های قدیمی ، دیالوگ فیلم و ...
دیالوگ هام (عکاسباشی )

دیالوگ هام (عکاسباشی )

عکس های قدیمی ، دیالوگ فیلم و ...

برادران امیدوار

برادران "امیدوار" به نام های عیسی در سال 1308 و عبدالله در سال 1311 هجری شمسی در تهران به دنیا آمدند.



  

عیسی امیدوار که به کوهنوردی علاقه شدیدی داشت.طی صعود به قله های مرتفع نقاط مختلف ایران به مشاهده وشناخت ابزار آلات انسان های غاز نشین پرداخت،کوهنوردان وراهپیمایی ها سرآغاز اندیشه سفر و جهانگردی این دو برادر بود.


دیدار با نیوبل دورچرخه سوار فرانسوی که قصد سفر از پاریس تا سایگون پایتخت ویتنام را داشت،علاقه و جهانگردی آنها را دوچندان ساخت همچنین شرکت درمسابقات دوچرخه سواری بین شهرها و کشورها از دیگر سرگرمی دو برادر بود.





برادران امیدوار پس از سه سال مطالعه در سال 1333 هجری شمسی با شور وعشق فراوان سفر خود رابه منظور دیدن نادیده های جهان از زادگاه مبلغی در حدود 90دلار آغاز کردند،آنها با برگزاری نمایشگاه هایی از دستاوردهای سفر به نقاط مختلف دنیا ،نوشتن مقالات برای نشریات معتبر جهان و برگزاری سخنرانی در بزرگترین دانشگاه های دنیا بقیه هزینه سفرهای خود را تامین کردند.




عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود چهار قاره را با دو موتور سیکلت یک سیلندر مچلس انگلیسی که پدرشان خریداری کرده بود پیمودند و سه سال آخر را با اتومبیلی که کمپانی سیتروئن فرانسه به آنها اهدا کرده بود مسافرت کردند.



حاصل سفر 10 ساله آنها به 99 کشور از پنج قاره جهان هزاران عکس،فیلم،صنایع دستی نقاط مختلف جهان و تعداد زیادی مقالات و تحقیقات علمی بود.



بنابراین گزارش؛نخستین فیلم تهیه شده توسط برادران امیدوار مربوط به ابوریجینی ها بومیان استرالیا است که زندگی آنها بدون هیچ تغییری به همان شیوه 2500 سال قبل است.این فیلم ها فاقد صدا، توسط دوربین کوکی رولیکس با سه لنز متفاوت گرفته شد که آن را از سیدنی در استرالی خریداری کرده بودند.



از دیگر کارهای مهم آنها تهیه فیلم شانزده ساعته از سفرشان بود،سرانجام برادران امیدوار در سال 1343 از سفر 10 ساله خود بازگشتند و مردمی که از طریق مجلات با آنها آشنا شده بودند،فیلم فوق را که به مدت 10 روز در سینما به نمایش گذاشته شده بود،دیدند.این سفرها به منظور تحقیق درباره زندگی استان هایی که در روزگار امروزی به صورت بدوی و دور از تمدن زندگی می کردند و نیز شناساندن ایران زمین به مردم جهان صورت گرفت.


این مطلب از باشگاه خبرنگاران جوان است که مجدد ویرایش شده است.


و چند عکس جدید که تازه گیر آوردم












نظرات 3 + ارسال نظر
فرناز چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 13:09

خیلی زیبا بود ممنون

خواهش میکنم

ریحانه دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت 12:20

واقعا آفرین . عکسها محشرن!

خواهش میکنم

رضا یکشنبه 28 مهر 1392 ساعت 11:40

دستت درد نکنه . عکسهات و مطالبت عالیه

خواهش میکنم. ممنون از لطفت رضا جان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.